-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31771 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

آيا اينكه انسان خدا را به خاطر ترس از جهنم يا اميد به بهشت عبادت كند آيا اين عبادت آميخته با شرك است و آيا چگونه مي توان به مرتبه اي رسيد كه خدا را براي خودش عبادت كرد؟



پرستش خالصانه خداي تعالي مراتبي دارد كه در آيات قرآن كريم و روايات تشويق نسبت به همه مراتب آن ملاحظه مي شود مانند اينكه در آيات مربوط به بهشت به تفصيل نعمتهاي آن شمارش شده و از بندگان مي خواهد آرزوي وصول به آن داشته باشند و از خدا آن را درخواست كنند و نيز آيات عذاب الهي به تفصيل شرح داده شده و از بندگان خواسته شده از آن بترسند و به خدا پناه ببرند و از اعمال زشت دست بردارند. بنابراين طي مراتباخلاص بهنردباني شبيه است كه نمي توان به يكباره بدون گذشتن از مرحلهاي به مراحل عالي آن صعود نمود. و رسيدن به هر مرتبهاي داراي ارزش و مورد تشويق خداي متعال مي باشد تا سرانجام توفيق رسيدن به عاليترين و خالصترين مراتب آن حاصل شود و بايد توجه داشت اخلاص در خالصترين مرتبه آن مطابق با شرحي كه از امام راحل (ره) در بيان مراتب اخلاص آمده اختصاص به انسان كامل دارد و سايرين متناسب با سعي و تلاش خود مراتبي از آن را دارا خواهند شد. اما جمله مولاي متقيان كه عبادت برخي را عبادت تجار و برخي را عبادت بندگان شمرده است و عبادت خالص را منحصر در اهلّيت پروردگار و شايستگي او براي عبادت معرفي فرموده به معني مذمت و باطل دانستن اين عبادات نيست بلكه عيار واقعي و حقيقي عبادت خالص را معرفي نموده است . در اين رابطه به شرح فرمايشات امام در كتاب آداب الصلوة صفحه 164 مراجعه فرماييد. ايشان در شرح مراتب اخلاص مرتبه سوم و چهارم را تصفيه عمل از رسيدن به جناّت جسمانيه و از خوف عقاب و عذابهاي جسماني موعود مي دانند و ميفرمايند: اين عبادت نيز در نظر اصحاب قلوب قيمتي ندارد و از نطاق عبوديت الله خارج است...(1) و اما اينكه چه كنيم به مقام عبوديت واقعي برسيم به ميزاني كه به معرفت ما از خداوند متعال افزوده

شود و باور اينكه اگر بهشت و نعمتهاي آن زيبا هستند بهشت آفرين زيباتر و اينكه ذلّ بندگي را در خود ببينيم، براي اجر و مزدو پاداش بندگي نخواهيم كرد . و اين متوقف بر تلاش و سعي و مجاهدت و عزم و تفكر است كه هر كدام نقش اساسي در وصول انسان به چنين هدفي دارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.